انرژی هاب - توسعه دانش انرژی های تجدیدپذیر

جزئیات خبر

تسلا هدف تولیدی خود را با تفاوتی اندک از دست داد و با افت سهام مواجه شد
1395/11/07 - 12:00
نویسنده: محمدرضا شاه محمدی
میانگین:()
بازگشت
تسلا هدف تولیدی خود را با تفاوتی اندک از دست داد و با افت سهام مواجه شد

 به گزارش انرژی‌هاب، گروه خودروسازی تسلا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ تقریبا ۷۶ هزار خودرو تحویل داده است، که مقداری کمتر از چشم‌انداز ۸۰هزار عددی در نظر گرفته شده در گزارش سه ماهه چهارم سال که در آغاز سال اعلام شده بود، است.

 
این یک شکست بسیار خفیف است و به نظر نمی‌آید که سهام آن‌ها در وال‌استریت چندان تحت تاثیر قرار بگیرد. شرکت تسلا در ماه اکتبر اعلام کرده بود که قصد سودآوری در سه ماهه سوم سال دارد و در تلاش است تا ۵۰ هزار خودرو را در نیمه دوم سال تحویل دهد. در نتیجه به‌نظر می‌رسد که این برنامه‌ریزی مقداری خوش‌بینانه بوده است البته چندان تراژیک نشد و تنها سهام آن‌ها با ۲٪ سقوط مواجهه شد.
 
"برنامه شمارش تحویل خودرو باید کمی محتاطانه نامیده شود، زیرا تنها خودرویی که به مشتری تحویل داده شده و تمام کارهای کاغذی آن درست باشد شمرده می‌شود" این را شرکت تسلا در بیانیه خود گفته است.
 
البته برخی دلایل نیز برای این نرسیدن به هدف بیان شده است، تسلا به چالش‌های خط تولید در سخت‌افزار راننده خودکار اشاره کرد که تا اواخر سال ادامه داشت و مشکل جدی و سنگینی بود. همچنین بیش از ۶هزار خودرو در حال ترابری به سمت مقصد بودند که آن‌ّ‌ها را نیز می‌توان به نوعی حساب کرد.
 
ما این توانایی بالا را داشتیم تا به اهداف تولید خود بریم اما تاخیر در تولید به چالش‌های ترابری و انتقال خودروهای تولید شده به مقصدهای خود یعنی اروپا و آسیا تبدیل شد. اگرچه ما بسیار تلاش کردیم تا تمام خودروها را به مشتریان تحویل دهیم اما زمان به سرعت گذشت و ۲۷۵۰ عدد خودرو از رسیدن به صاحبان خود باز ماندند که اکثرا به دلیل ناتوانی مشتریان از حضور و دریافت فیزیکی خودروی خویش بود. اگرچه این مشتریان مبلغ خرید خودرو را کامل پرداخت کرده‌ بودند و اسناد انجام شده بود تنها به دلیل دریافت نکردن فیزیکی خودرو آن‌ها را جز آمار حساب نکردیم. این را شرکت در بیانیه خود می‌گوید.  
 
شرکت تسلا بسیار سخت تلاش می‌کند تا سیستم راننده خودروی خود را در دنیای واقعی معرفی کند و برای بسیاری از رانندگان نرم‌افزار راننده خودکار به‌روزرسانی شده است. در این مسابقه روزافزون معرفی خودرو هوشمند، تسلا می‌خواهد کاملا مشخص کند که صاحب این تکنولوژی است و این چیزی است که نقطه برتری در فروش تسلا بوده است.
 
 

برچسب ها: شرکت تسلا    خودروی الکتریکی    محیط زیست    سهام   
به اشتراک گذاری مطلب:
0
0
0
0
send ارسال به دوستان

نظرات کاربران

انتشار یافته: 0     غیر قابل انتشار: 0

درج نظر

* کادرهایی که با علامت (*) مشخص شده اند، درج اطلاعات در آنها ضروری است
* درج HTML مجاز نمی باشد

 

   

 
بازبینی کد امنیتی
 
ارسال نظر
 
Telegram

نظرسنجی

انرژی هاب را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟










ثبت نظر 

عضویت در هفته‌نامه

انرژی هاب در شبکه های اجتماعی

آخرین خبرها

ورود کاربران

فراموشی کلمه عبور؟


 
 
 
وبسایت ها
فروشگاه
بنر تبلیغات
کانال تلگرام
شرکت ها
اپلیکیشن ها
 

 

 

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی
برای سفارش تبلیغات متنی کلیک کنید

242
سانا
سازمان انرژی های نو ایران

www.suna.org.ir/fa/home
انرژی هاب
توسعه دانش انرژی های تجدیدپذیر

38
 

logo-samandehi

logo-samandehi